متخصص زنان بجنورد | . نکاتی برای مدیریت میاستنی گراویس در بارداری

نکاتی برای مدیریت میاستنی گراویس در بارداری

نکات کلیدی مدیریت میاستنی در بارداری

سیر بالینی MG در بارداری متغیر است و شانس تقریباً برابری برای بهبودی، بدتر شدن و یا باقی ماندن در وضعیت فعلی وجود دارد. حداکثر احتمال بدتر شدن در سه ماهه اول و دوره پس از زایمان است. هر چه مدت زمان میاستنی قبل از بارداری طولانی‌تر باشد، احتمال بدتر شدن آن در دوران بارداری نیز کمتر خواهد بود. همواره نکات گفته‌شده را در مدیریت میاستنی گراویس در نظر داشته باشید.


با ما همراه باشید با مطالب خواندنی و آموزنده دکتر آرزو سعیدی متخصص زنان بجنورد :


درمان MG در دوران بارداری باید فردی باشد. داروهای آنتی کولین استراز به تنهایی ممکن است برای زنان با ضعف خفیف چشمی کافی باشد. اما داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی، اغلب برای MG شدیدتر مورد نیاز است. به صورت عمده استروئیدها داروهای سرکوب کننده ایمنی انتخابی هستند. این دارو باید در کمترین دوز موثر استفاده شوند.

زایمان زنان مبتلا به میاستنی گراویس باید به صورت طبیعی و واژینال انجام شود.در زمان زایمان مرحله اول معمولا تحت تاثیر میاستنی گراویس قرار نمی‎‌گیرد، اما مرحله دوم MG ممکن است در صورت خستگی مادر، کوتاه شود. در صورت در نظر گرفتن زایمان طبیعی، می توان از بی حسی منطقه ای استفاده کرد .

متخصص زنان بجنورد | میاستنی گراویس در بارداری

آیا میاستنی گراویس به نوزاد متولدشده به صورت ارثی انتقال پیدا می‌کند؟

همه نوزادان متولد شده از زنان مبتلا به MG باید حداقل به مدت ۷۲ ساعت با دقت تحت نظر قرار گیرند. زیرا خطر ابتلا به MG گذرا در نوزادان در ۱۰ تا ۲۰ درصد از نوزادان متولد شده از مادران میاستنی گراویس رخ می‌دهد.

چه خطراتی مادران مبتلا به میاستنی گراویس را در دوران بارداری تهدید می‌کند؟

به طور کلی،MG تا حد زیادی بر بارداری تأثیر نمی‌گذارد. همچنین خطراتی مانند افزایش وزن کم هنگام تولد، سقط جنین خود‌به‌خود یا نارس نیز وجود ندارد.

آیا بیماران میاستنی گراویس می‌توانند بدون عارضه باردار شوند؟

اکثر زنان میاستنی امکان حاملگی بدون عارضه با نتایج خوب را دارند. برنامه‌ریزی دقیق بارداری و رویکرد تیمی چندرشته‌ای پزشکی با مشورت دکتر میاستنی گراویس و متخصص زنان و زایمان کلید موفقیت آمیز بودن آن است.

شما همچنین می توانید ...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24

تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر آرزو سعیدی می باشد