متخصص زنان بجنورد | بهبودی ذهنی بعد از سقط جنین

بهبودی ذهنی بعد از سقط جنین

بهبودی ذهنی بعد از سقط جنین

بهبودی ذهنی بعد از سقط جنین : سقط جنین نه تنها بر روی بدن تاثیر می گذارد بلکه از نظر عاطفی نیز می تواند اثرات منفی بر روان زنان داشته باشد. اما خانم ها می توانند به راحتی با عوارض ناشی از سقط جنین مقابله کنند. برخی از راهکارها برای مقابله با مشکلات عاطفی و روانی بعد از سقط جنین، عبارتند از:

خودتان را سرزنش نکنید.

سقط جنین اغلب یک ناهنجاری کروموزومی است و فقط ناشی از سهل انگاری مادر نخواهد بود. آنها باید با این موضوع کنار بیایند تا بتوانند در آینده برای باردار شدن دوباره خود برنامه ریزی کنند. برهمین اساس، خانم ها بعد از دوران سقط جنین خود باید از پزشک شان کمک بگیرند. پزشک، اولین شخصی است که می تواند به زنان در درک فاجعه کمک می کند.

از استرس دوری کنید.

خانم ها بعد از سقط جنین باید از تمرکز بیش از حد بر درد جسمی و روانی خودداری کنند. بدن بعد از سقط، دچار تغییرات هورمونی زیادی شده و برای رسیدن به حالت تعادل، نیاز به زمان دارند. استرس و تحریک پذیری در طول دوران بعد از سقط جنین افزایش می باید؛ اما با این حال، بدن در مسیر بهبودی قرار دارد و این بهبودی ممکن است مدتی طول بکشد.

با دیگران صحبت کنید.

متخصص زنان بجنورد | بهبودی ذهنی بعد از سقط جنین

روبرو شدن با یک واقعه آسیب زا مانند سقط جنین می تواند بر احساسات، خانم ها تاثیر بگذارد. بر همین اساس خانم ها باید احساسات خودشان را بروز دهند. یکی از راه های بروز احساسات، صحبت کردن در مورد وضعیتی است که اتفاق افتاده است. صحبت کردن با دیگران به خانم ها کمک می کند تا وضعیت پیش آمده را بهتر تحمل کنند.

ورزش کنید.

آمادگی جسمی، نیاز به ورزش دارد. یک تمرین خوب، اندورفین های هورمونهای شاد را در بدن آزاد می کند و در مقابله با استرس موثر است. خانم ها باید، ورزش خود را بعد از سقط با تمرینات خفیف مانند پیاده روی شروع کنند و قبل از آن با پزشک مشورت شود.

مواجهه با افسردگی شدید بهتر است با پزشک یا مشاور مشورت شود. یک پزشک می تواند برای کاهش علائم، دارو های افسردگی را تجویز کند و یا برای کمک به مقابله با اندوه روان درمانی را پیشنهاد دهد.


دکترآرزوسعیدی متخصص زنان بجنورد

جهت مشاهده پیج اینستاگرام متخصص زنان بجنورد کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

مراقبت های بارداری

آمادگی پیش از انجام لاپاراسکوپی

علل نازکی دیواره رحم

کیست تخمدان

عوارض زایمان طبیعی برروی واژن

فولیکول تخمدان چیست؟

مراقبتهای بدنی پس از سقط جنین

سلامت روان بعد از سقط جنین

شما همچنین می توانید ...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24

تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر آرزو سعیدی می باشد