متخصص زنان بجنورد | مراقبت های بدنی پس از سقط جنین

مراقبتهای بدنی پس از سقط جنین

مراقبتهای بدنی پس از سقط جنین

مراقبتهای بدنی پس از سقط جنین : بدن پس از سقط جنین به سرعت بهبود می یابد. معمولاً خانم ها در طی دو تا چهار هفته پس از سقط جنین، تخمک گذاری می کند. بعد از دو هفته تخمک گذاری دوره قاعدگی عادی در خانم ها شروع می شود.

در این شرایط خانم ها برای مراقبت های بعد از سقط جنین خود می توانند راهکارهای زیر را در نظر بگیرند:

استراحت

یکی از مراقبت های لازم پس از سقط جنین استراحت کافی می باشد. زنان بعد از سقط جنین خود یک تجربه آسیب زای را پشت سر خواهند گذاشت. بر همین اساس آنها با گذشت زمان به بهبودی نیاز دارند؛ بنابراین، آن ها باید تا حد امکان استراحت کنند. البته برخی از زنان ممکن است اختلال در خواب را تجربه کنند؛ زیرا سقط جنین می تواند با برخی آشفتگی های ذهنی همراه باشد. آن ها برای رسیدن به خواب مناسب می توانند شیر گرم بخورند.

مصرف مسکن

درد ناشی از سقط جنین، ممکن است بسته به نوع آن، متفاوت باشد. اما مصرف برخی از دارو های ضد اسپاسم مانند سیکلوپام و بوسکوپان می تواند در تسکین این درد تا حدودی موثر باشد. اما خانم ها باید قبل از مصرف این دارو ها با پزشک مشورت کنند.

کنترل دمای بدن

خانم ها بهتر است برای پنج روز اول پس از سقط جنین، دمای بدن خود را ثبت و کنترل کنند و در صورت بروز تب به پزشک مراجعه کنند. تب بعد از سقط جنین ممکن است نشان دهنده عفونت در بدن باشد.

حفظ بهداشت مناسب

خانم ها باید برای مراقبت لازم پس از سقط جنین هنگام خونریزی، از دستمال های بهداشتی پنبه ای استفاده و هر 4-6 ساعت آنها را عوض کنند. همچنین برای تنظیم دمای بدن، باید یک یا دو بار در روز دوش بگیرند. علاوه بر آن، برای تمیز کردن ناحیه واژن خود از مواد ضد عفونی کننده استفاده نشود. مضرف ضد عفونی کننده ها ممکن است منجر به بروز عفونت شود.

کمپرس گرم و سرد

متخصص زنان بجنورد | مراقبت های بدنی پس از سقط جنین

بسیاری از خانم ها بعد از سقط جنین، سردرد را تجربه می کنند. استفاده از کمپرس های گرم و سرد می تواند در تسکین و گرفتگی شکم و حتی سردرد موثر باشند.

رژیم غذایی سالم برای مراقبت های بدنی پس از سقط جنین

بدن بعد از سقط جنین نیاز به بازسازی و سوخت گیری دارد؛ بنابراین در این شرایط خانم ها باید رژیم غذایی سالم داشته باشند. حتی وعده های غذایی آنها باید حاوی بخش هایی از پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، چربی و مواد معدنی و ویتامین های ضروری باشد. خانم ها می توانند برای مصرف چربی های سالم در این مرحله می توانند از روغن نارگیل، کره و روغن زیتون استفاده کنند. خانم ها بعد از سقط بهتر است بدن خود را با پروتئین هایی مانند تخم مرغ، پنیر، مرغ، گوشت قرمزو غذاهای دریایی (ساردین و ماهی قزل آلا) بازسازی کنند.

سبزیجات برگ دار، لوبیا، جوانه بروکسلی، عدس، سویا و میوه هایی مانند پاپایا، توت فرنگی و گریپ فروت برای مراقبت های دوره سقط جنین مفید هستند. سطح کلسیم در دوران بارداری کاهش می یابد، بنابراین تامین غذاهای سرشار از کلسیم بعد از سقط جنین ضروری است. بنابراین، مصرف غذاهای سرشار از کلسیم مانند شیر، لبنیات، میوه های خشک، سویا و سبزیجات برگ دار بسیار حائز اهمیت است.

آب

بدن بعد از سقط جنین به آب نیاز دارد. بنابراین خانم ها بهتر است هر روز حداقل هشت لیوان آب بنوشند و یا آب میوه، چای گیاهی (نعنا یا بابونه) ​​و مایع گرم استفاده کنند. از نوشیدنی های کافئین دار خودداری شود، زیرا کافئین یک ادرارآور است و برای بهبود بدن موثر نیست.


دکترآرزوسعیدی متخصص زنان بجنورد

جهت مشاهده پیج اینستاگرام متخصص زنان بجنورد کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

مراقبت های بارداری

آمادگی پیش از انجام لاپاراسکوپی

علل نازکی دیواره رحم

کیست تخمدان

عوارض زایمان طبیعی برروی واژن

فولیکول تخمدان چیست؟

 

شما همچنین می توانید ...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24

تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر آرزو سعیدی می باشد