متخصص زنان بجنورد | پیشگیری از سردرد در بارداری

پیشگیری از سردرد در بارداری

پیشگیری از سردرد در بارداری

29 راه پیشگیری از سردرد در بارداری

همیشه پیشگیری از درمان بهتر است. بهترین راه برای جلوگیری از سردرد در دوران بارداری اجتناب از تحریک کننده های سردرد می باشد. از طریق تکنیک های آرام سازی به مدیریت و کاهش استرس بپردازید. ما توصیه می کنیم برای پیشگیری از سردرد در بارداری و کاهش سردرد در بارداری به نکات زیر عمل کنید:

بخش 1 :

ماساژ ملایم انجام دهید.
به موسیقی ملودیک آرامش بخش گوش دهید.
به تماشای یک نمایش تلویزیونی سرگرم کننده بپردازید.
در یک سرگرمی آرامش بخش شرکت کنید و از استرس دوری کنید.
رژیم غذایی متعادل که شامل تمام گروه های غذای مغذی است، داشته باشید.
اگر وعده های غذایی سنگین باعث ناراحتی شما می شوند، وعده های غذایی خود را کم کنید. وعده های منظم شکم شما را پر می کند و از گرسنگی که باعث ایجاد سردرد می شود، جلوگیری خواهد کرد.

متخصص زنان بجنورد | پیشگیری از سردرد در بارداری

بخش 2:

ورزش های ملایم و منظم را انجام دهید که به شما کمک می کند و استرس را کاهش می دهد.
از مصرف کافئین زیاد اجتناب کنید، زیرا قهوه می تواند باعث سردرد شود.
در طول روز آب به مقدار زیاد بخورید.
استراحت کنید و خوب بخوابید.
از غذاهایی که باعث سردرد می شوند بپرهیزید.
اطمینان حاصل کنید که موقعیت صندلی، صفحه نمایش کامپیوتر و صندلی اتومبیل شما مناسب است.
برای رانندگی، ممکن است در طول روز نیاز به تنظیم آینه عقب داشته باشید. زیرا بدن شما به طور طبیعی در طول روز تغییر می کند و تغییر جهت گردن در طول رانندگی می تواند باعث سردرد شود.

بخش 3:

چک کنید که بالش های تختتان خیلی بلند نباشند، زیرا ممکن است باعث گردن درد شود. اگر تشک شما بیش از هفت سال سن دارد، ممکن است بر پشت و کمرتان تاثیر بگذارد و باعث درد گردن و کمر شود.
دراز بکشید و پارچه خنک روی پیشانی خود قرار دهید.
گردن، شانه و پاهای خود را ماساژ دهید.
استراحت کنید. زودتر به رختخواب بروید.
2 تا 3 لیتر آب تصفیه شده در روز بخورید.
در طول روز چند وعده کوچک غذا بخورید. در هر وعده حتما باید قسمی از غذای شما شامل پروتئین باشد.
موسیقی آرام بخش پخش کنید و تمرین تنفس کنید. تمرین تنفس آهسته، عمیق و شکمی به کاهش سردرد کمک می کند.
حمام گرم با نمک های اپسوم نیز مناسب است. 15 دقیقه در حمام بخوابید و استراحت کنید.

بخش 4:

اگر سردرد سینوسی دارید، یک کمپرس گرم بر روی چشم و بینی خود قرار دهید یا حمام بخار بگیرید.
طب سوزنی را امتحان کنید.
به یک کارشناس روانشناسی مراجعه کنید.
با تمرین مدیتیشن، استرس را کاهش دهید.
غذاهای غنی از پروتئین یا آهن بخورید.
ممکن است نیاز به کلسیم و منیزیم بیشتری داشته باشید. باید 500-800 میلی گرم منیزیم به صورت روزانه و 1000 تا 1500 میلی گرم کلسیم در روز مصرف کنید. اگر فکر می کنید این مقدار در رژیم غذایی شما نیست با پزشکتان مشورت کنید تا برای شما مکمل تجویز کند.
روزانه یک لیوان شیر با دارچین و عسل بنوشید.
هر روز یک مشت بادام بخورید.

 


دکترآرزوسعیدی

جراح و متخصص بیماری های زنان

متخصص زنان بجنورد

جهت مشاهده پیج اینستاگرام متخصص زنان بجنورد کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

آی یو دی چیست ؟

حاملگی مولار چیست ؟

علل ریزش مو در زنان شیرده

زایمان زودرس و تولد نوزاد نارس

کهیر بعد از زایمان و علت آن

سرطان دهانه رحم چیست | علل و علائم

پیشگیری و درمان سرطان دهانه رحم

فیبروم های رحم چیست و درمان آن

شما همچنین می توانید ...

پست های محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی ، بهینه سازی سایت و سئو اصفهان توسط دیجیتال مارکتینگ کلینیک24

تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به دکتر آرزو سعیدی می باشد